Hayalimdeki Eğitim

ANGİKAD VE ÖĞRETMEN AKADEMİSİ VAKFI İŞ BİRLİĞİ İLE

HAYALİMDEKİ EĞİTİM BULUŞTAYI

Projede, Mesleki ve Teknik Anadolu Liselerinde okuyan özellikle kız öğrencilerin yaratıcı ve girişimci potansiyellerini ortaya çıkaracak ortamlar sunarak, benlik saygılarının olumlu yönde gelişimini desteklemeyi amaçlamaktadırlar.

Hedef kitle:

Öğrenciler

  • 40 öğrenci, 3/2 ‘si kız öğrenci

Veliler

  • 20 veli, buluştaya katılan öğrencilerin velileri

Öğretmenler

  • 20 öğretmen, eşit sayıda alan ve kültür dersi öğretmeni

ANGİKAD-ÖRAV İş Birliği Bağlamı

ANGİKAD Girişimci İş Kadınları Derneği olarak, kadın istihdamı ve girişimciliğini desteklemek amacıyla, kadın-erkek ayrımı yapmaksızın eğitime ve toplumsal bilinçlenmeye katkı sağlamayı hedeflemişlerdir. Öğretmen Akademisi Vakfı (ÖRAV) ise çocukların nitelikli eğitime ulaşmalarını sağlamak için öğretmenlerin mesleki ve kişisel gelişimlerini destekleyen eğitim programları tasarlamaktadır.

Söz konusu toplumsal bilincin oluşmasına katkı sunmak amacıyla; meslek lisesi öğretmenleri ile öğrencilerin kişisel gelişimlerini, sosyal iletişim ağlarını ve vizyonlarını artıracak, aynı zamanda velilerin de desteğini içerecek bir etkinliğin mimarı olma yolunda, ANGİKAD olarak ÖRAV ile iş birliği yapmaya karar vermişlerdir. 

Mesleki Teknik Eğitimin Öncelikleri

  • Nitelikli iş gücü 
  • Eğitimi katılımcı bir anlayışla yönetme
  • İş piyasasının ihtiyaçlarına göre modüler öğretim programları 
  • Ekonomide verimlilik ve rekabet gücünün artırılması için eğitimin sosyal ve sektörel entegrasyonunu sağlama
  • Mesleğin gerektirdiği yetkinlikleri kazandırmak
  • Yeni iş alanları ve istihdamın artırılması için girişimcilik anlayışının kazandırılması

Mesleki Teknik Eğitimin Güncel Sorun Alanları

  • Mezun oldukları alanlarda istihdam edilememe
  • Müfredat içeriklerinin güncel konular ve ilgili alanlardaki gelişmeleri sürekli ve sistematik olarak takip edilerek geliştirilememesi
  • Üretim alanında iş üreten sektörlerle iş birliğinin yeterli düzeyde olmaması
  • Öğrenci, veli ve öğretmenlerin diğer lise türlerine kabul alamayan öğrencilerin gittiği bir lise türü algısı
  • Yüksek öğretime geçişin kolaylaştırılmaması

Çalıştayda Odaklanılan Sorun Alanı

  • Algı- Meslek lisesi öğrencilerinin kendilerine güvenmeye ve inanmaya ihtiyaçları var. Bu nedenle meslek lisesi öğrencilerinin benlik algılarının olumlu yönde gelişimini tetiklemek.

Sorun Alanına İlişkin Çözüm Stratejisi

Tasarım odaklı düşünme metodolojisi çerçevesinde; öğrencilerin yaratıcı problem çözme, inisiyatif alma, karar verme, iş birliği içinde çalışma, etkili iletişim kurma ve sunum yapma becerilerini kullanmaları yoluyla benlik saygılarını olumlu yönde tetiklemeyi hedeflemişlerdir. Bu strateji kapsamında, öğretmenlerin ve velilerin etkisini de gözeterek sürecin önemli bir parçası haline gelmelerini sağlamayı amaçlamışlardır.